Monday, May 14, 2012

Beli apa di Bandung ??

The super duper Tempe... available only in Bandung
Bersempena dengan 3rd trip Bandung bulan lepas, aku nak cerita lagi tentang barang apa yang boleh  di dapati di Bandung. Kalau nak story pasal kain, baju kat Pasar Baru dan factory outlets dah biasa sangat kan... so this is my version of top 6 things I should buy in Bandung.
Tempe, memang ada di Malaysia, in fact almost every week mesti beli tempe. Tapi tempe yang dibeli di Kota Kembang ini bukan sebarang tempe, INI TEMPE SUPER tau... tapi rasa tak super seperti yang dijangkakan.. but what do you expect .. ..hehe..actually, tempe ni dibeli di Lembang... first time aku sampai tempat pembuatan tauhu, tempe dan susu murni....
Next, beli contact lense . last visit beli contact lense di kedai yang sama di Pasar Baru,,aku sangat puas hati walaupun sangat murah. This time, i kecewa tau... ni la akibatnya tak check betul2. Walaupun aku dapat gift bulu mata palsu...aku tak leh nak pakai dah contact lense yang dibeli......huhuhu....
Contact lense with free gift - eye lashes.
Inez Compact Powder
Di Pasar Baru, selain beli kain pasang untuk kedua2 mak dan mak mertua yang tercinta, kain sulam, aku beli swimwear for my kids, cardigan for my self, I also bought Inez compact powder. Sangat suka bedak ni..nampak natural.
Minyak angin aromaterapi
Antara barang yang aku sangat suka kali ni, minyak angin aromaterapi..so soothing.. minyak angin yang tak berbau minyak angin ...hahhaha.. apa maksudnya tu ?
Ulekan atau cobek
Ha .... ulekan ni aku belikan untuk adik2 aku yang dah rasa keenakan sambal yang dibuat dengan menggunakan ulekan ini. Husband aku kalau buat sambal punya la sedap, maklum lah keluarga husband yang berdarah jawa sememangnya kalau buat sambal tak tumbuk dengan lesung batu.. tapi guna ulek.
Pempek
Menjuarai carta pilihan paling disukai kali ini.. jatuh kepada PEMPEK !!!!!>....

3 comments:

mizzura said...

Pernah gak g bandung...tp yg paling dingat adalah tempe mendoan..sedapppp... Ni nk tny... (byk plak soalan) np lens takle pki...pempek tu apa..ooo baru tau kena pki ulekkk...inez tu mcm pernah dgr lerr:-) haha...over tny...

nurleeta said...

Bila g Bandung ? tak nak mengulang ke ? hehehehe...jom2.. Ala lens tu ketara sangat kaler purplenya.... bila balik baru perasan 2 tone.. kalau 3 tone nampak natural sket.... Ulek tu buat sambal sedap sket, maybe bcos biji lada tak pecah kot...

Qistina said...

pempek yg byk kenangan nih...suggested! sedap sgt walaupun baru 1st time mkn tp sayang xsempat nk mkn byk :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...