Thursday, December 24, 2009

Uban

Pada usia menginjak pertengahan 30an... uban kat kepala aku semakin bertambah..biarpun tak ketara, tapi kalau di selak rambut nampak la juga.. Masalah aku, aku tak boleh nampak uban kat kepala aku. Aku mesti nak cabut. Rimas lah dengan perangai aku yang satu ni.. camna nk stop ya. Kalau aku balik Bentong umah mak, ada satu bathroom yang memang cun 'cermin & penataan cahaya'..memang sedap lah aku membelek rambut aku, cari uban.. Mak aku selalu tegur, uban jangan dicabut.. Itu tanda malaikat bagi salam tu... maksudnya makin dekat lah dengan mati !...

Aku paham tu,, tapi aku tetap nak cabut juga. Selalunya, malam2 dah rilek sket, aku bergilir cabun ubat ngan husband aku. Ini lah antara aktiviti merapatkan hubungan kitorang hehhee (boleh ke gitu ?)...

Tapi kan, aku terjumpa satu artikel bahasa Indonesia..tentang uban. Katanya, uban jangan dicabut. Kalau dicabut, akan buat rambut kita tambah sikit, tapi uban tetap bertambah...mak oi.. patutlah aku terperasan, rambut aku dah kurang tebalnya..how to do yea..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...