Saturday, September 29, 2012

Trip Jakarta/Bandung Sept 2012 - part 3

Jumaat 14th Sept 2012

Alhamdulillah, dapat tidur yang lena... lepas dinner mlmnya telan ubat sakit kepala yg aku beli kat Thamrin City.. macam tido mati. So, pagi dah fresh. Breakfast di hotel yang simple, still ada choices. Lepas tu terus checkout ..... tak sabar2 nak naik keretapi. Turun ke bawah, terus ada bajai ... haaaa....... tak pikir panjang dah.... Tambah murah giler tu.


Driver bajai sibuk letak beg, aku sibuk posing. Bahan bukti ni.
Sebelum naik, posing cun.


Atas bajai, kepala kena tahan beg. hehehehe..
Best naik bajai ni.. sebab driver dia akan masuk jalan2 kecik or shortcuts.. dapat gak tengok keadaan Jakarta.. dengan ada pasar pagi orang berjualan sayur. Rumah dan kedai rapat2... suasana agak sibuk maklumlah pagi.

Mula memasuki lorong shortcuts

Aku rasa mamat ni jual tapai lahhh
Sibuknya dengan penjual dan pelanggan berurusniaga..nak turun tak boleh..huhu
Kembali ke jalan besar
aku tak pasti apa motif utama gambar ni
Pengalaman naik bajai pastinya tak dapat aku lupakan. Di Malaysia mana ada transport macam ni. Asyik naik lrt je bosan jugak.. tak de kelainan....  Owh ya.. alhamdulilah la driver bajai ni membantu masukkan beg, sebb bila sampai di depan Stasiun Gambir, aku tengok tourist omputeh terkial2 nak masukkan backpack ke dlm bajai. Driver buat tk tau je..hihihi....
.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...