Saturday, May 1, 2010

I know how to drive...

Aku belajar bawak kereta dah lama dah..masa aku mula2 kerja kat Maybank Bentong. Umur aku tk silap 21 tahun masa tu...Kelas start lepas aku abis kerja.. instructor datang jemput aku kat bank. Oleh sebab aku pakai high heels masa tu, aku disuruh tanggal kasut.. kaki ayam bawak kereta....Aku tak suka sejarah ni, sebab ini lah puncanya aku drive tak pakai kasut sampai sekarang ! Dah la bawak kereta manual, kalau jalan jam teruk, sakit juga lah kaki aku tekan clutch.Aku dah cuba pakai kasut, tapi rasa macam tak penuh perasaan drive. Susah la gini..
Walaupun aku ni dulu, langsung tak pernah cuba2 bwk kereta ayah, tapi aku lulus sekali test je. Tak macam adik aku, Ida. Konon terer, sebelum amik kelas, selalulah drive kete ayah..akhirnya 2 kali test..heh
Awal2 lepas aku dapat lesen, macam2 hal berlaku. Dulu ayah ada Econovan, kereta mini lama, Honda dua pintu, pastu Wira. Pernah masa aku bawak econovan, enjin mati kat traffic light. Adik2 yang ada sumer menyorok sebab malu.
Pastu, kereta HOnda tu ..pernah hit n run..hehe..Aku langgar kereta bos Mayban Finance sebelah.. En Badrul kot namanya..Ada jugak kereta lain aku gesel n belah...tapi ada je orang yang kenal ayah aku..nampak insiden tu..terus ngadu kat ayah..teruk juga kena marah.
Kenangan paling teruk..accident kat Jalan Kuching.. guna keta laki aku.. Iswara aeroback.. Sandwich u...i ditengah2..Itu lah yang buat aku fobia bawak kereta.. bertahun juga nak kembalikan semangat ni !..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...