Tuesday, August 4, 2009

Fire drill @ dataran maybank


posing masa fire drill ----


Fire drill yang ditunggu akhirnya berlalu.. tak suspens dah sebab dah tau dari awal. Ramai staff siap turun ngan lif seawal kul 9.45.. biasanya fire drill mesti kul 10.30 keatas. Aku tk turun, terus buat keje cam biasa. Kang lama sangat kat bawah, apa cerita,, kerja yang berlambak tu sapa nak buat. Menyusahkan lagi ada. Cukuplah aku dah ready ngan flat shoes aku.
Agak2 dekat kul 10.30, aku gie ladies dulu.. buang apa yang patut. Bersedia ngan kasut, jgn lupa lak gie trun tangga ngan high heels.. tak pasal jer nnti. Hahaha.. huda bising sebb aku touchup lipstick..kihkih.. Fire drill, fire drill juga.. penampilan kene jaga..(sesuai ke ckp camtu ??)
Aik, dah kul 11.00, tak de pon bunyi siren or announcement kebakaran ? Tup tup, orang orang yang siap turun tadi, aku tengok dah naik balik.. Fire drill kensel lagi ke ? Aaargghh.. bosannya aku.. aku mula merungut, ni sebab dorang lah..dok ramai2 turun mesti bomba nak postpone.
Aku pun teruskan keje cam biasa.. tetiba.. dalam kebizian suasana ofis.. siren tak de, bunyi kete bomba takde.. kedengaran announcement - mintak sumer staff turun, kosongkan ofis.. ' IT'S THE FIRE DRILL AT LAST.
Aku dengan lenggang kangkung, terus kene tinggal ngan Huda.. hahaha.. turun tangga steady jer.. ni kalau betul kebakaran, mesti ramai hangus nih.
Sampai bawah, aku nengok, ramai dok beli jambu batu Pak Cu.. meriah sungguh !

Dua hari selepas tu, kaki aku sakit !


p/s staff yang turun awal tu, kene naik ofis balik.. HR suruh.. kalu tak nak nama akan diambil !!. haa tu lah buat lagi..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...