Sunday, August 30, 2009

Murtabak

Murtabak sememangnya sinonim dengan bulan puasa.Seingat aku mase kat asrama dulu, rasa cam tak complete buka puasa kalau tak ada murtabak. Selalunya share satu murtabak dgn kawan, sebab murtabak dolu2 besar n tebal. Makan sorang tak abis. (Memori di SMKATAHAP, Jerantut, Pahang).

Skrg, susah nak cari murtabak yang betul2 murtabak..Dah la nipis, kecik .. kureng sedap lak tu.. Still ada la yg sedap, tapi payah nak dapat.

Salah satu kenangan about murtabak yang aku tak boleh lupa.. Ramadan last year.. kat bazar ramadan..aku 'terbeli' murtabak ni sebab aku nengok org ramai beratur .. mesti sedap ni.. Hmmm.. memang sedap lah.. terus plan nak beli lagi.

Esoknya tak lepaskan peluang cepat cari gerai yang sama.. Baris punyalah panjang,, sedap katakan.. sedang aku dah begitu hampir dgn giliran aku.. jeng3x..aku terpandang isteri abang murtabak tu sedang membancuh murtabak.. tambah telur.. Alahai.. alangkah geli gelemannya aku.. telur plus sarang telur tu penuh dgn taik ayam...adus..aku tak pikir panjang punya..terus blah...
Puasa kali ni, sekali pun aku belum beli murtabak lagi..

Browsing the net.. aku terjumpa satu fotopages ni.. ada resepi murtabak.. nanti aku nk cuba lah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...