Thursday, May 7, 2009

Resdung/sinus

Aku mempunyai pengalaman sendiri dengan penyakit resdung.

Semasa remaja, kulit muka aku penuh dengan jerawat. Nasib baik gak, jerawat batu tak hinggap.. alamat berlubanglah kulit. Bila umur masuk 20an, kulit muka kerap sangat gatal, kekadang terasa macam ada benda merayap... tapi tak nampak. Hidung jangan cakaplah, gatal sesaja.

Ada ketikanya, masa makan, hidung gatal. Lagi pelik, masa waktu maghrib, hidung gatal juga. Lama kelamaan, aku terperasan, deria bau aku mula kurang. Orang kata ada bau kuat, aku tak terhidu apa pun !.....

Sehinggalah mak aku belikan ubat resdung homepathi keluaran Era Edar. Mula2 aku rasa agak leceh nak consume.. sebab ada pantang.. tak boleh makan udang, sotong, sambal belacan.. semua makanan yang gatal. Pastu, cara makan ubat ni, tiga kali sehari.. selama 3 hari..pastu stop 3 hari, then continue seterusnya..(Kalau tak silap aku lah).. ubat tu pun tak boleh kene tangan...dikemam saja, tak perlu kunyah...

Tapi, aku teruskan juga.. then.................selepas 2 minggu.......................... satu malam......................

to be continued.... nak balik bentong... ada kenduri..see ya....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...