Wednesday, February 20, 2013

Dataran Merdeka

Hari ni aku berjalan kaki dari LRT masjid Jamek ke Perpustakaan Kuala Lumpur. Matahari tak terik sangat tapi tetap berisiko naiknya pigmentasi atau dalam bahasa melayu sejati - jeragat. Demi ilmu yang mahu kucari..sempena exam esok pagi, kurentasi jua Dataran Merdeka. Dari tempat gambar aku snap kat atas.. memang cantik...... tak jemu aku menatap Bangunan Sultan Abdul Samad..sambil aku membayangkan aku kembali ke zaman silam -  ke zaman bangunan ni dibina.. 

Sambil berangan dan membayangkan, aku teruskan perjalanan kaki ke library. Pandangan aku mula terganggu dengan beberapa kecacatan...


Tengok bunga kertas ni cam hidup segan mati tak mau... sedih aku tengok ...


Aiiyoooo....Dataran Merdeka buleh ada jaring besi buruk camni ?.... tourist yang jalan2 keliling dataran memang leh nampak mende ni.. nak snap gambar pun tak lalu.




tengok longkang ni....ermmmm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...