Monday, February 11, 2013

Ikan patin power !

Malam ni aku prepare masakan yang sangat simple for dinner... mula aku tak tau nk masak style apa. Tanya makcik gugle, keluar la resipi2 patin ... last2 aku pilik Ikan bakar patin tempoyak. Hmm... sebenarnya kawan2 aku ada yang dah biasa buat.. aku je tak pernah.. biasa buat gulai tempoyak atau bakar bersambal without tempoyak.

Tengok resipi, ada bahan yang tak de kat fridge tu.. Aku buat je, blend cili api, serai, halia muda, bawang putih, bawang merah, garam, gula, serbuk kunyit, masuk skali tempoyak. Daun kunyit tarak, kunyit hidup tarak... Aluminium foil pun dah habis.. tapi tu tak jadi masalah sejak pemanggang ikan ajaib muncul di ruang dapur aku.

Wah... bau sangat menggoda..aku decide nak snap & letak kat blog aku nih. Tapi apa yang berlaku, terhidang je kat pinggan tu terus laju je makan ala2 rebut dengan husband n anak aku.. Rebut tu sebab pedas & sedap lah !.. tambah2 pulak tak ada lauk lain.. hihihi..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...