Wednesday, April 18, 2012

Bandung Apr 2012 - Day 1

Menikmati sushi di LCCT

Wow... dah tiba masa untuk  ke Bandung buat kali tiga... kali ini aku hanya berdua dari KL. Me and Qis. Qistina is much younger than me, customer jamu, akhirnya boleh join sama jalan2. heheh... Di LCCT, I was quite frustrated with the attitude with one of the Air Asia ground staff. Masa tu kami nak self check in di kiosk. Kebetulan that staff ada berdekatan, so aku pun bertanya... "Dik, camna nak scan iterinary ni " ... Aku sangat lah terkejut bila dia menjawab " Kenapa nak buat cara yang susah, yang senang kan ada.. key in je booking no tu!".... HE WAS SO RUDE.... kenapa tak cakap elok2 dan bersopan dengan pelanggan. Kalau kiosk tu ada problem dengan scanning bukanke boleh dia explain to me dengan baik. Tak per, aku pun teruskan .... sampai masa untuk confirmation, sedang2 aku meneliti info kat screen tu, tiba2 aja mamat rude ni boleh mencelah,, TEKAN JE CONFIRM.....pastu dia terus blah... Aku bertambah terkejut dengan sikap mamat ni tadi. Suka hati aku lah kalau aku nak lambat tekan confirm. Aku yang nak fly bukan dia. Dah tentu aku nak make sure semuanya ok sebelum buat confirmation. Kesiannya Mr Tony Fernandez, punya staf yang sangat kurang ajar dan tak tau menghormati pelanggan. Camna nak wat komplen ni ek.,,hehheeh

OK, forget about the stupid AA staff. Tiba masa berangkat....nasib baik cabin crew tak ada yang bodos macam mamat tadi..cis...



Pulau apakah ini...

Air Asia Promo Meals of the month - Padthai

Tiba di Bandara Hussein Sastranegara, aku pun terus beratur untuk urusan imigresen. Sampai giliran aku, Bapak yang bertugas di kaunter dengan senyum gantengnya itu bertanya, kerap ya datang kesini ? Aku yang dok tengok senyuman dia tu jadi terpinga2 dengan soalan dia.. terpaksa la dia ulang soalan, baru lah aku jawab ..ya ini kali ke tiga !!.... Terus dia memberikan paspot aku semula tanpa perlu melakukan proses  macam orang lain.... Apa yang penting kat sini...cara dia melayani dengan senyum....bukan macam Stupid AA staf kat LCCT tadi.....

Kami disambut oleh Chandra, kawan kepada Pak Iskandar. Malam ni, Pak Iskandar tak dapat menjemput aku sebab dia dengan tamu lain dari Malaysia juga. Dari bandara, kami terus dibawa Chandra pergi makan di Restoran Mie Dago. Puas hati aku makan mie dago yang memang sedap.

Nyummy,....
Inilah Qis yang first time ke Bandung
menikmati mie dago dengan senyum..hehe
Bilik superior, Hotel Marciella


Selesai makan, baru lah Chandra bawa kami ke Hotel Marciella. Sebelum ni dikenali sebagai Hotel Marvella. Terletak di Jl Sinargalih. Tak jauh dari Rumah Mode dan Paris Van Java Mall.

Tiba masa untuk rehat - tak sabar menanti hari esok di Bandung Kota Kembang !

2 comments:

Qistina said...

lambatnyer nk tunggu day 2, hehehe!

Anonymous said...

I see the greatest contents on your blog and I absolutely love reading them.quotes attraction

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...