Sunday, April 22, 2012

Bandung Apr 2012 - Day 2 - part 1



Tudung ! tudung !
 - Pasar Baru.




Our first morning di Bandung - after breakfast di hotel, terus ke Pasar Baru. This time memang tak mau shopping banyak. Dah siap2 listkan barang yang nak dibeli, so tak ada lah ambil masa lama. Antara barang yang dicari - Inez Compact Powder. Dah guna, rasa selesa dengan bedak tu. Lipstik pun beli..hehehe. Tak lupa, ke lantai 5 beli contact lense. Yang menariknya, dah la harga murah, dapat pulak free gift bulu mata palsu...hahahah...ntah bila la tu aku nak pakai. Pastu beli kain beberapa pasang, cardigan n beberapa brg lain.
Sumpah ! Kitorang tak habiskan semua lauk ni
Sedapnya Ayam Pop..tapi rasa nya lebih kurang ayam percik putih.

Keluar aje dari Pasar Baru dah tengahari, punya lapar perut..tak sabar2 minta Pak Iskandar bawa ke tempat makan. Aku malas nak makan di foodcourt Pasar Baru..leceh la, nanti kena kerumun sampai pening nak mengorder makanan. Mulanya aku nak Pak Is bawa ke Dapurku, tapi aku bertukar fikiran mau ke Simpang Raya. Sebabnya lepas makan terus boleh terus ke factory outlet DSE. 
Lauk di Simpang Raya memang sedap..this time aku suka betul Ayam Pop. Selama ni aku bayangkan ayam pop ni digoreng, rupanya lebih kurang aje ayam percik Kelantan yang berkuah putih.  Punya teruk kitorang, langsung tak makan sayur. Yang mana lauk sayur semuanya asing kat tepi meja siap2 minta waiter angkat terus... biar lapang sket meja tu senang nak makan.
ooooppsss...bakal duta BABE ke nih...??
Selesai makan, kami meneruskan misi bershopping maupun window shopping. DSE murah tapi kena check dulu baju, kot ada yang terkoyak sikit ke.. rugila kan. Pastu kami ke beberapa FO lagi dan juga ke kedai barangan terpakai atau kalau di Indonesia dipanggil barang bekas. Masa trip aku yang pertama dulu, aku dapat beli tote bag Hermes tu...hahahaha.. puas hati beb... tapi this time tak ada apa yang menarik di BABE.
Riau Stok Mall.
BARANG BEKAS = BABE
test test dulu digger sebelum bayar
Inilah Lavie Mainan...tak jauh dari Lavie Baju
With Chandra

Selain bershopping, aku tak lupa dengan Pisang Keju di Central FO. Aku nak Qistina rasa....ternyata sedap aje kan. Tiba2 je aku teringat nak belikan mainan untuk anak aku Izuddin. Terus Pak Iskandar bawa kami ke Lavie Mainan yang tak jauh dari Grande. Rupanya, lokasi Lavie ni dekat je dengan guest house yang popular, Rumah Ebo. Di Lavie, aku belikan Digger mainan. Aku tau kat Malaysia berlambak jual, tapi aku malas nak fikir, beli je kat Bandung ni.. alang2 sesi jadi jutawanis kan... duit keluar cam air pun tak dak hal punya...eksen pulak tu..
Petang tu kami teruskan ke beberapa factory outlets di Jalan Dago dan Jalan Riau. Akhirnya lepas Cascade, kami ke The Stone Cafe untuk makan malam. Sayangnya kami terlupa nak buat reservations, so tak dapat lokasi yang dapat tengok direct live band. Setiap malam minggu, ada live band yang buat performance di Stone Cafe. Tiga kali aku ke Bandung, aku tak miss bermalam minggu di Stone Cafe.
Kali ni kami makan di tingkat atas, so dapat la tengok sikit Bandung di waktu malam. Boleh la kan... aku order Nasi putih with Sup Buntut  Bakar.Qis order nasi goreng...
Masa bersiap ke kereta aku mencari2 couple aku nengok tunggu teksi untuk ke hotel agaknya. Tapi ada teksi tu yang tak nak ambil. Aku plan nak ajak dorang naik kereta skali..Rupanya dorang dah keluar jauh ke jalan besar.
On the way melalui Jalan Dago, aku tengok ramai budak2 muda berkumpul di jalan..di persimpangan traffic light. Pak Is bilang, mereka tu semua student U, kebanyakannya anak2 orang senang..mereka menyanyi ramai2 'Satu ribu aja'... Bila lampu merah, mereka pun menyanyi .. setiap sumbangan satu ribu rupiah yang diberi oleh pemandu2 kereta di sumbangkan pula kepada orang susah... Aku cuba na snap gambar ...tapi tak dapat.

Couple ni Malaysian rasanya, kesian tunggu lama teksi untuk balik ke hotel.
Our dessert.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...