Saturday, February 6, 2010

Satu jam menjadi GM Volkswagen

Sebelum ni, aku mmg tak pernah drive kete ke ofis. Selalunya park kat LRT setiawangsa n terus menjadi penumpang Putra yang setia n sentiasa bersabar dgn kerenah transportasi awam yang canggih ni. But, this week aku mencuba2 drive .. maklum aku perlu berubah menjadi seorang wanita yang lebih berani. Berani bawak kete di tengah bandaraya KL ni.

2 hari pertama mmg ok. Walaupun the 1st day aku gayat dgn kelajuan kereta di AKLEH dan rimas dgn jam di Jalan Bangsar, aku dpt juga park kereta kat sebelah ofis aku. Tapi, hari ketiga, aku tk dapat park kete kat tempat biasa tu, katanya dah penuh. Terpaksa ke Kompleks Niaga Bangsar. Masa tu aku dah mula panik, sebab waktu dah lambat. Akhirnya, aku letak kereta aku kat tingkat 5. Dekat jer dengan lif. Bergegas ke ofis, tapi lambat juga... terlepas 8.45am..sabar je lah.

Baru nk start kerja, aku rasa tk sedap hati. Aku cakap kat Huda, aku nak pergi kat kereta aku. Aku rasa nak check something, aku nak alihkan beg besar aku ke bonet. Then, aku pon pergilah ke parking. Tetiba, sedang aku nk buka bonet, datanglah security guard. Dia ckp, tolong alihkan kereta. Sini tak boleh parking lah.. lalu dia tunjuk sign kat atas... GM '(lambang volkswagen)'.. adus !.. Aku terus cover malu, aku kata dah tau dah.. ni datang nak alihkan lah.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...