Monday, January 26, 2009

Makan kenduri..

Cuti yg panjang membolehkan aku n family balik Bentong.. melawat Iqmal yg tinggal dgn atok n neneknya.. Sumer ok , but ayah terpaksa masuk wad Hospital Bentong pagi Ahad, keadaannya tk membimbangkan..so kami tk lah risau sgt.
Tengahari nya, mak mintak kami sekeluarga pegi kenduri kawen anak Mak Cik Mah, wakilkan mak katanya.. Lagipun, Mak Cik Mah memang menjemput kitorang.. so bersiaplah aku nak makan kenduri.
Sampai sana, pasangan pengantin dh sampai.. tengah makan beradap.. aku terus ajak abang n anak2 amik makanan..cara buffet..
Wah... sekilas pandang, aku tengok masakan daging hitam memang sgt memberangsangkan.. mesti sedap ni ! Terus ambilkan nasi tuk irfan... letak kat meja.. aku gie amik nasi aku plak..daging tu lebih sket, hehe.. pastu ayam masak merah, dalca n acar buah. Tetiba, aku ternampak sudu n garfu.. ok gak ni, tk yah makan pakai tangan,, leceh nak basuh.
Terus aku menuju ke meja. Abang, Irfan n Iqmal tak ketinggalan Izuddin dah nak start makan.
Tetamu sama meja ngan aku dok menjeling ke pinggan aku.. apa la dalam fikiran dorang...gamaknya mesti kutuk aku .. cam mengada2 jer makan pakai sudu !!
Aku buat selamba jer.. terus makan.. Memang sedap !..
Tetiba, baru separuh nasi aku tu.. Irfan - "Umi ! Nak air...air dah abis".. Terpaksa lah aku bangun meninggalkan meja nak amik air utk Irfan.. Amik masa gak, sebab ramai lah pulak nak amik air.
Tekezutnya aku bila sampai semula kat meja.. Pinggan aku dah tk de !!!....Rupanya pekerja catering tu dah amik pinggan aku sebab igt aku dah selesai makan ...huhuhu.. sedihnya !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...