Tuesday, July 20, 2010

sejarah aku pakai cermin mata...

Sungguh, aku didatangi idea tuk menulis kenangan waktu aku mula2 rabun dulu. Seingat aku, masa aku darjah 2 dan 3 aku selalu sgt sakit kepala yang teruk, migraine la gamaknya.. tapi tak kot !..sebab migraine sakit sebelah kepala aje. Ini tidak, sakit satu kepala lah ! Menangis, meronta aku..sebab terlalu sakit, sehingga makcik aku pernah tolong lilitkan tali kain keliling kepala, dan tarik, ikat kuat2. Jadi aku rasa kurang sikit siksanya. Bila tengok aku selalu sakit kepala, ayah pun bawak aku jumpa doktor. Doktor cakap, ini mungkin ada kaitan dengan mata.

Aku pun dibawa ayah pergi klinik mata pulak. Masa tu optometrist tu kat bangunan UMNO Bentong. Akhirnya, sah la mata aku dah mula rabun. Itulah sebabnya aku selalu sakit kepala... Lepas tu, bermula lah era aku sebagai gadis sunti bercermin mata !..(hahaha// baru darjah empat !)..

sambungan esok.. aku dah mengantuk.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...