Tuesday, April 5, 2011

Kenangan Jalan Kuching

Kenangan ku bersama Jalan Kuching memang banyakk....kedengarannya mcm yang indah2 n memori masa bercinta je kan..

Dulu masa mula2 kawen, aku menyewa di Selayang.. jadi Jalan Kuching menjadi laluan utama utk pergi kerja.. Kalau naik bas mesti lalu Jalan Kuching sebelum masuk Jalan Ipoh. Naik motor, naik kereta ... sama je mesti lalu Jalan Kuching.. pendek kata, dalam entri aku kali ni.. memang byk kali lah Jalan Kuching disebut.

Kenangan ngeri : banyak accident kat jalan ni.. masa dulu2 time aku lalu.. boleh dikatakan tiap hari mesti ada kemalangan. Antaranya aku pernah lalu lepas tol, ada accident melibatkan motor.. dan memang aku lalu tengok sendiri mayat terbaring atas jalan..mujurlah jaket dia menutup badan dia.. klu idak mau aku pengsan atas motor tu...

Accident yang paling tak leh lupa : tentulah yang melibatkan aku sendiri.. Sandwich tu... Lepas je susur keluar dari PWTC.. tetiba aku brek mengejut... sebb teksi depan perlahan sgt.. aku memang tk langgar lagi teksi tu,,tapi kereta belakang pulak langgar aku.. aduh......panik giler masa tu.. dah la handphone tak ada lagi (memang koman tul aku masa tu).. husband lak jauh kat PD.. aku memang tak tau nak wat apa... driver teksi tu keluar dengan muka toya dia.. dia soh aku wat repot je.. yang kete belakang pulak,, keluar marah2 kat aku..kesian kat aku masa tu... Dan, tiba2 saja orang bengkel muncul. Masuk kete aku,pastu tah apa dia buat.. terus dia kata kete tk leh jalan n kena bawak bengkel. Sah2 dia tipu, tapi masa tu aku sorang2 tak teringat langsung.. ooooh ya... ada dua mamat naik motor, tolong tenangkan aku kononnya.. dorang ckp, jangan bagi bwk bengkel.. nnti kena tipu je.. Alih2 dorang mintak duit kat aku RM20 ..

Macamana pun, dalam byk2 kenangan, yang ini lah paling aku igt.. sila baca ya.

Satu pagi tu, aku naik motor utk ke ofis.. agak kelam kabut sebab aku lambat bersiap. Husband aku bisinglah sebb lepas hantar aku ke Menara Maybank, dia kena gie Mindef pulak. Berenti lak isi minyak.. perjalanan diteruskan... merentasi jalan yang memang sibuk n jammed, lalu pulak tol Jalan Kuching yang femes dulu2...tetiba ...lepas susur Jln Sultan Ismail dan hampir dah dgn Bank Negara... aku dengar ada orang hon motor byk kali.. aku pandang belakang.. orang tu tunjukkan kepala dia.. Mak ai, barulah aku tersedar,, aku tak pakai helmet !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...